Klachten

Wij gaan heel ver met de kwaliteit van onze service- en dienstverlening.  En wij doen er alles aan om je reis optimaal te laten verlopen. Maar soms lopen de zaken helaas anders dan verwacht. Ook dan zijn we er voor jou.
Vader en zoon surfen high five

Is er tijdens je vakantie iets niet naar wens?

Volg dan altijd onderstaand stappenplan.

Stap 1: meld je bij de receptie en reisleiding

Maak altijd direct een melding bij de receptie van je accommodatie en aan de vertegenwoordiging van de reisorganisatie ter plaatse. Volgens de ANVR-voorwaarden ben je namelijk verplicht de reisorganisatie in de gelegenheid te stellen om je klacht ter plaatse op te lossen of te verhelpen.

Is er geen vertegenwoordiger op jouw vakantiebestemming? Of wordt de klacht volgens jou niet naar behoren opgelost?

Bel dan direct vanaf je vakantiebestemming het noodnummer van de reisorganisatie. Mocht je daarnaast onze hulp of bemiddeling op prijs stellen, neem dan telefonisch of per e-mail contact op met jouw Persoonlijke Reisadviseur.

Stap 2: laat een klachtenrapport opstellen

Het kan helaas voorkomen dat de accommodatie of de reisleiding niet in staat is een passende oplossing te bieden. Het is noodzakelijk dat je in deze situatie een klachtenrapport laat opstellen. Klachten die ter plaatse niet zijn gemeld en waarvoor geen klachtenformulier is ingevuld, worden in Nederland in de meeste gevallen niet in behandeling genomen door de reisorganisatie. Tevens worden hiervoor geen vergoedingen toegekend.

Stap 3: maak een afspraak met je Persoonlijke Reisadiviseur

Bij ANVR-aangesloten reisorganisaties kun je tot uiterlijk twee maanden na thuiskomst een klacht indienen. Voor overige dienstverleners geldt een termijn van 4 weken na thuiskomst. Jouw Persoonlijke Reisadviseur ondersteunt je hier graag bij. Je kunt langskomen, een afspraak inplannen via onze site of telefonisch contact opnemen met jouw Persoonlijke Reisadviseur.

Ben je niet tevreden over onze dienstverlening?

Jouw Persoonlijke Reisadiviseur gaat ver. Denkt met je mee en begrijpt dat je vakantie goed geregeld moet zijn. Van de vakantie voorpret tot aan het verblijf. Wij doen ons uiterste best om jouw vakantiewens zo goed mogelijk in te vullen.

Toch kan het zijn dat je niet tevreden bent over deze service- en dienstverlening. Wij verzoeken je dan vriendelijk contact op te nemen met je Persoonlijke Reisadviseur.

Wij stellen het zeer op prijs als je ons in de gelegenheid stelt om je onvrede weg te nemen of waar mogelijk te verhelpen! 

D-reizen is aangesloten bij de Geschillencommissie Reizen. Meer informatie vind je op de officiële website van de Geschillencommissie Reizen.